Туристичні пальники

Насамперед, як щось вибирати треба визначитись де і як ми хочемо це використовувати. Насправді пальників дуже багато, і вони дуже сильно відрізняються. Я знаю достатню кількість людей, які обирають універсальний варіант тільки заради того, що «може пригодиться». Відповідно, вони доплачують зверху. По суті є кілька критеріїв підбору. Для себе я орієнтувався за:
  1. Пальним
  2. Потужністю і витратами топлива
  3. Вагою і габаритами
  4. Стандартом балона
  5. П’єзозапалом і захистом від вітру
Багато? Насправді все дуже просто. І як підказує практика більшість людей обере той, який буде відповідати їх фінансовим можливостям.

Пальне

Ну, що сказати? Бензин це дешево. Його легко можна дістати «по дорозі». Ну на самий крайній випадок його можна в когось злити. Наскільки знаю, він чудово переносить низькі температури. Хоча мені важко зрозуміти, як при таких умовах можна розігріти парогенератор. Якщо топливо погане, то пальник, після використання, треба чистити голочкою (часто йде в комплекті). Сам користуватись не пробував, але люди пишуть, що це цілий ритуал. Про запах і дим я вже мовчу. Не подумайте, що я дуже його не люблю, як для мене, це не самий кращий вибір. До речі, чомусь в продажі бензинових пальників дуже мало бачив. З газом все якось інакше. Запалюється швидко і легко. Не смердить. З мінусів — ціна на газ. Він переважно продається в одноразових балонах. Хоча я вам скажу є люди, які їх чудово заправляють. Мороз газ переносить погано, як підказує фізика, він зріджується і не вистачає тиску, щоб горіти. Для тих, хто не любить вибирати, є і третій варіант — мультипаливні. Зазвичай, виробник вказує на чому вони можуть горіти. Як приклад деякі дорогі бренди, окрім попередніх двох, умудряються працювати навіть на солярці. З мінусів — ціна. Вона, порівняно з іншими варіантами, набагато вижча.

Потужність

Це річ, взагалі, індивідуальна. Переважно, вона вимірюється в часі, за який закипає один літер води. Для прикладу, ми собі обрали 1,8 кВт. Вистачає, щоб на протязі 3-4хв, в нормальну погоду, приготувати собі чай. Одразу ж дам одну хорошу пораду — для збільшення потужності треба захистити пальник від вітру. Для цього можна використати, наприклад, каремат. Тільки треба бути обережним, щоб не пропалити його.

Вага і габарити

Як би не дивно було, але цей параметр не менш важливий, аніж потужність. Якщо уявити, що нам прийдеться це все нести чи пакувати, то треба буде зразу і задуматись над цим. Особисто для мене вага не дуже грає роль, я більше звертаю увагу на об'єм. Мені подобається, коли пальник можна скласти в невеличкий контейнер, і він не буде мішати. Знаю людей, які ходять по три тижні по горах в автономці, то, думаю, для них кожен грам буде важливий. Знов жеж, як я і казав, тут діло індивідуальне і треба оберати під себе.

Стандарт балона

На рахунок бензинових балонів нічого сказати не можу. Сьогодні тримав такий від прімуса, об'ємом приблизно 1.5л. Але це було в кафе, і балон призначався разом з пальником, у вигляді подарку, іншій людині. Також варто нагадати, що такий балон можна наповнити на кожній заправці. З газом все простіше. Я особисто бачив два стандарти балону. Це є «різьбовий» і «шаріковий». Кажуть, що є якась «корейка». Є, також, балон, який треба проколювати і він як би є одноразовим. Може, це і є та сама «корейка», точно сказати не можу. В мене на пальнику базовим є різьбовий, але в комплект йшов перехідник на шаріковий, яким посуті я і користуюсь. Бачив такі самі перехідники в продажі. За ціною, вродіби, не дуже дорогі. В продажі можна зустріти балони різного об'єму і з різним букетом газів. Наскільки я знаю, є окремо суміші, які призначені для холодної погоди. Нам в горах вистачило 120г на два дні. Ми готували чай і їжу два раза на день. Знов жеж нагадаю, що можна використовувати захист від вітру для збільшення потужності і зменшення витрат газу. Пальники поділяються також на такі, які треба кріпити на балон, і ті які мають шланг і ніжки. Яка між ними різниця? А ви попробуйте на вузький балон поставити широку менажку. Проте, пальники з шлангом, за свою стійкість, нажаль, мають мінус в сторону об'єму і ваги. Ну, крім того, деякі люди жаліються ще на то, що вони нагрівають підстилку під собою, що не дозволяє користуватись ними в наметі. Зразу хочу попередити, що середній час згорання намету складає 4 секунди і користуватись пальником в середині не самий кращий варіант.

П’єзозапал і захист від вітру

Якщо вам здається, що п’єзозапал це вже надлишок, то ви грубо помиляєтесь. Навіть не уявляєте як приємно витягнути пальник, в холодний ранок, з намету, і запалити його одним натисканням кнопки. Можна забути про сірники і вітер. Доречі на рахунок вітру. Захист, це такий невеликий бонус в сторону потужності і надійності. Він дозволяє направляти все тепло, яке виробляється пальником не кудись в бік, а прямо вам на посуду. Ну так вроді би все. Як щось згадаю — допишу. Всерівно останнє слово у виборі за вами.

Коментарі (2)

RSS згорнути / розгорнути
+
0
Загдую Підкамінь… і твій пальник.

У мене, чесно кажучи був невеличкий шок, коли ти його почав діставати з рюкзака. Не очікував просто що він в тебе є, це по перше, а по друге, що він може туди вміститись. Мушу визнати — штука просто незамінима. Зручно, дешево (я так думаю) і практично. При тій сирості що тоді була, з дровами вийшла повна лажа. Поки розпалили то трохи поматюкались. А от з пальником на ранок ніяких проблем.

Смачний тоді супчик вийшов. Особливо після вечірніх посиденьок.
Спасибі за статтю.
avatar

nils

+
0
Такий? :)

газовий пальник
avatar

DieselDraft


коментувати

Ваше имя
Ваш e-mail (будет скрыто и используется только для отправки ответов на ваш комментарий)
Вы — гость, и вам запрещено использовать HTML-теги.
 
Введите цифры и буквы:

Блоги, Спорядження, Туристичні пальники