Вижити за будь-яку ціну: Північні Ґорґани

Одразу хочу попрохати читача не проводити паралелі з проектом Беара Ґріллса, оскільки це було б занадто претензійно з нашої сторони і оскільки це — наш перший такий досвід, це наша перша спроба перевірити себе на стійкість духу і витривалість тіла, в умовах без їжі і таких уже звичних і необхідних речей, як палатки, спальники і всілякі зручності. Тільки ніж, фляга, компас, теплий одяг і засоби добування вогню… і ще, мабуть, здоровенний запас ентузіазму, без якого похід міг перетворитися на безглузду трату часу. Чи так це — нумо читати далі!!!
Власне сама ідея естремального походу на виживання — який ми назвали автономним — виникла досить давно на основі вже згаданого проекту Б.Ґ. та інших ресурсів з мережі, але її реалізація затяглась через брак часу, досвіду і наших (моїх, Meic'a і Кості) спорів відносно формату походу. Та вже ж набравшись мужності і зібравши волю в кулак, ми вирушили...

День перший. 24.08.
Автобус з Івано-Франківська до с.Стара Гута Богородчанського району (відравлення з автостанції біля Сільпо, рейсів багато — кожні 2-3 години), прибули на місце близько одинадцятої ранку. Хоча маючи наперед узгоджений напрям руху, одразу виявилося, що йти ним не буде можливості, тому рухалися спонтанно, звіряючи дані місцевості з картою. Біля підніжжя Журавлевої Кливи звернули вбік, перейшли вбрід річку і потрапили у володіння Лісовика. Погода була чудовою, теплою і сонячною, тому в піднесеному і бадьорому настрої рухались в напрямку г.Буц.
Час від часу натрапляли на гриби. Обходячи вершину, натрапили на місце лісоповалу і на ожинник, на суцільний схил зі смачнющими ягодами, які ми їли і на ходу, і під час привалів, обдирали руки, але їли, і їли досхочу. Там же натрапили на струмочок, по якому і вирішили спускатися нижче, до більшої річки, де вже планували залишитися на ночівлю. І тут ні з того, ні з сього нам попався земноводний делікатес. Костя проявив спритність… і в нас вже є вечеря.
Згодом найшли чудове місце для ночівлі… тільки ненадовго… Прийшлося тікати від рою розлючених диких бджіл, які не проявили бажання бути привітними з нами і добряче пожалили. На новому місці нашвидку організували вогнище і навіс. А от приготовані гриби виявилися гіркими, тому, вирішивши не ризикувати, прийшлося вдовольнитися одними підсмаженими жаб'ячими лапками.
Вночі ми усвідомили, що не дуже вдало зробили укриття: ялинкові дрова дуже швидко згорали і тепло від багаття не доходило, тому під ранок ми вже спали навколо самого вогнища, всю ніч енну кількість раз підкидаючи дрова.

День другий. 25.08. Зранку обстежили місцевість, знайшли білі гриби, приготувавши їх поснідали, запили чаєм з молодих гілочок ялиці — джерело вітаміну С.
Далі рухались вздовж р.Семнятин, підживлюючись все ж тими ожинами… допоки не вийшли на асфальтовану дорогу серед дикого лісу, поряд — вілла, підведений газ, трансфоматор і мобільна вишка. зупинилися на привал, щоб вирішити, що робити далі. І тут під'їхати ті, хто допоміг нам вирішити. Після переговорів з державною службою охорони вирушили дорогою за вказаним напрямком до вертолітної площадки, а звідти — стежкою вздовж р.Ріпна вже за межею огородженої і підохоронної території.По дорозі знову вдалося впіймати жабу, ще назбирали грибів, було багато слідів кабанів і лисиць, але самих тварин ми не бачили. Надвечір поряд з санаторієм вийшли на територію села, поспілкувалися з місцевими і пішли шукати місце ночівлі, адже місія ще не завершена.
Оскільки вже темніло, вирішили спати простонеба навколо вогнища. Ну а на вечерю — лапки з грибами, ожини.
Друга ніч була значно холоднішою за попередню, неякісні дрова і холод від річки давалися взнаки. Сяк-так поспавши, зустріли ранок і вирушили до села.

Замість постскриптуму. Незважаючи на те, що наш похід тривав всього два дні, і на те, що ми подолали незначну відстань, вражень залишилося дуже багато, незважаючи на умови — позитивних вражень...
Крім того, кілька рядків хочу приділити привітності і доброті місцевих і щиро подякувати пані, яка майже безцінь продала нам три літра свіжого молока, і пану Петріву, який ще здалека побачив наші прапори і запропонував задарма довести нас до самого Івано-Франківська. Не знаю, скільки ще можна знайти таких місць на Землі (впевнений, вони є), але ми всі раді і горді за те, що ми — українці і наша Батьківщина така дивовижна. А на завершення — бонус. Приємного перегляду!!!

9 коментарів

avatar
Реально тепер шкодую що з вами не пішов тоді :)
думаю, зберемося ще разок на таку авантюру))
коментар було видалено
avatar
Як безпосередній учасник походу, залишу свої враження і емоції. Найбільше що мене хвилювало, і в одночас цікавило, це емоційний стан при екстремальній ситуації, коли нема що їсти, а те що є, сильно відрізняється від того, що ми їмо зазвичай, коли змушений в 4 ранку прокидатися від холоду і шукати в темряві дрова для вогнища, а потім з вуглинки розпалювати нове, коли не знаєш де ти є, і як скоро ти вийдеш до цивілізації. Цікаво було очікувати цих емоцій, щоб дізнатися як ти на них відреагуєш, в результаті емоції були, але не такі як очікувалось, про це детальніше. Насамперед не було відчуття загубленості і відірваності від світу, це завдяки емоційній підготовці, що має на меті уникнути паніки, а також тому, що ми мали карту і компас і завжди знали де ми є, це направду не настільки важливий елемент (як би здавалося) тому-що кожен з нас знав, що вийти до людей в Карпатах зовсім не проблема, варто тільки знайти потічок і йти по течії, і максимум за пів дня вийдеш до людей, це ми знали і знаємо, тому навіть викинувши нас десь в карпатській глушині без навігації, проблем з панікою на підгрунті «де ми є і куди йти» не виникне однозначно. Друге чого боялися і очікували водночас — питання їжі. Спершу з голодом з легкістю справлялися за допомогою ягід, але так як в нашому розпорядженні була тільки ожина і нікчемна кількість чорниці… вже скоро нам ягідна дієта приїлася. Гриби… гриби ми збирали і їли тількі ті в яких були впевненні, але навіть білі гриби, відварені без солі, потім трохи підсмажені щоб не виглядати зовсім шмарклями і присипані попелом замість солі, так скажем не викликали в мені істинного гурмана, і їв я цю страву тільки через те що треба було шось їсти, одним словом змушував себе. Якщо чесно, я ставив основну ставку на мясо, але і тут нам не особливо поталанило. Змій ми не зустріли взагалі, білку бачили але не поставили на неї засідку (даремно) а достатньо великі жаби були за 2 дні тілько 2 (їх ми і зїли), дощових хробаків спробувати не вдалося… не настільки я був голодний. Ще бачили свіжі екскременти медведя і ми з Костею чули його рев, дарма казати що на нього ми не полювали а тікали ))) Ще одним аспектом якого я очікував і який мене найбільше страшив — непогода. В лісі зробити водонепроникне укриття тяжко, бо з ялинки листя не багато :) а листяні деревця дуже скупі на листя, ще й загроза що вогонь погасне, але нажаль (чи на щастя) погода була сонячна і опадами нас не потішила. Всього 2 дні і 2 ночі, здавалося б зовсім не значущий проміжок часу, але прийшовши в ресторанчик в Франику, ми від пуза наїлися тим(0.5 пива і порція дерунів), що при нормальному режимі пішло б тільки на закуску, організм оперативно відреагував на обставини і апетит значно зменшився( за 2 доби походу я схуд на 2 кілограми). Одним словом було достатньо важко, але ще є куди ускладнювати, я впевнений що наступного сезону, похід буде повторений в ускладнененому виконанні і більш детальному відеофіксуванні).До нових зустрічей.
вдало описав емоційний стан!!! а от з ведмедем… спірне питання, якщо б то був ведмідь — ми б не вернулися…
А мені вот цікаво, наскільки швидше/повільніше йти без зайвого спорядження?
avatar

Без зайвого спорядження ми йшли не набагато швидше, ніж із важкими рюкзаками, оскільки постійно оглядалися по сторонах та збивалися із нормального шляху у пошуках якоїсь живності.

Перевага легких рюкзаків була у тому, що ми майже не зупинялися на привали і не так сильно втомлювались. Настрій у нас був піднесений і вітаміни, отримані через споживання великої кількості ожини та ялинкового чаю додавали нам енергії, але через нестачу їжі відчувалась фізична слабкість. Так як вантаж був невеликий, увесь час можна було насолоджуватись походом і не відволікатися на біль спини, яку спричиняють важкі рюкзаки.

Але варто згадати, що у дні походу погода була теплою і без дощу. Тому нам не прийшлось сильно жаліти, що не взяли палатки і спальників. Хоча і при такій хорошій погоді вночі у Карпатах було дуже холодно і ми часто прокидалися на холодній землі і, намагаючись впоратись із неймовірним тремтінням, пікладали дрова у вогонь.

avatar
молодці!!!звичайно, що хочеться багато і зразу, але треба розуміти, що до всього йдеш поступово)) тому наступного разу, ви спокійно можете йти в похід на довший період часу)
Молодцы! Красавцы! П’ять!
Тільки зареєстровані та авторизовані користувачі можуть залишати коментарі.